Efterlevnadsanalys

Vi rekommenderar alla våra kunder att starta med en efterlevnadsanalys. Genom den tar vi tillsammans fram en konkret plan på vad ni behöver göra för att följa de krav som ställs på er organisation. Tack vare den kan vi se till att ni fokuserar på rätt saker och i rätt ordning.

Efterlevnadsanalysen går till som så att ni får ett formulär att fylla i. Det ifyllda formuläret ger oss information om hur många kunder ni har, antal anställda, era leverantörsrelationer och hur er verksamhet fungerar. Med era svar kan vi få en bild av hur ni hanterar personuppgifter och presentera en plan.

Med informationen från era svar kan vi ge er en analys av hur organisationen hanterar personuppgifter tillsammans med konkreta åtgärdsförslag på vad ni bör arbeta vidare med i just er organisation. I rapporten som ni får levererad identifierar vi områden där er verksamhet kan förbättra sitt arbete med GDPR och vi ger er konkreta förslag på vilka åtgärder vi rekommenderar att ni prioriterar först.

Rapporten som vi levererar efter analysen kan dessutom agera grunden i er dokumentation av ert systematiska dataskyddsarbete. Smart va!

Med rapporten som grund har vi en bra plan för nästa steg, implementeringen.